Jak rozszyfrować numery silników i ram H-D:

 

1. Numery identyfikacyjne ram:

 

Roczniki 2001 – 2004:

Przykład numeru ramy: 1HD1DJV131Y500001

 

Numer ramy jest przełamany na składowe człony jak poniżej:

1 / HD / 1 / DJ / V / 1 / 3 / 1 / Y / 500001

 

Znaczenie poszczególnych członów numeru:

 

1 = model na rynek krajowy;         5 = model na rynek międzynarodowy;

HD = Harley-Davidson;

 

1 = kategoria wagowa:

1 = waga ciężka (powyżej 901 ccm);

4 = waga lekka (900 ccm i mniej);

8 = wózek boczny.

 

DJ = oznaczenie modelu;

 

V = typ silnika:

L = 1340 Evolution;

M = 883 Evolution;

P = 1200 Evolution;

R = 1340 Evolution EFI;

V = Twin Cam 88;

W = Twin Cam 88 EFI;

Z = 1130 Revolution.

 

1 = termin wprowadzenia:

1 = Regular Introduction;

2 = Mid Year (January);

3 = California Model;

4 = Anniversary Model.

 

3 = cyfra kontrolna VIN (może być 0 – 9 lub X);

 

1 = rocznik:

1 = 2001;

2 = 2002;

3 = 2003;

4 = 2004.

 

Y = miejsce montażu:

J = Milwaukee, WI

T = Tomahawk, WI

Y = York, PA

K = Kansas City, MO

 

500001 = numer seryjny.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Roczniki 1981 – 2000

Przykład numeru ramy: 1HD1AAK11BY013278

 

Numer ramy jest przełamany na składowe człony jak poniżej:

1 / HD / 1 / AA / K / 1 / 1 / B / Y / 013278

 

Znaczenie poszczególnych członów numeru:

1 = Made in U.S.A.;

HD = Harley-Davidson;

 

1 = kategoria wagowa:

1 = waga ciężka;

4 = waga lekka;

8 = wózek boczny.

 

AA = oznaczenie modelu;

 

K = pojemność skokowa silnika:

K = 1340 Shovelhead;

H = 1000 Ironhead XL;

L = 1340 Evolution;

M = 883 Evolution XL;

N = 1100 Evolution XL;

P = 1200 Evolution XL.

 

1 = termin wprowadzenia:

1 = Regular Introduction;

2 = Mid-Year (January);

3 = California Special;

4 = Daytona (March).

 

1 = cyfra kontrolna;

 

B = rocznik:

B = 1981;      C = 1982;

D = 1983;      E = 1984;

F = 1985;      G = 1986;

H = 1987;      J = 1988;

K = 1989;      L = 1990;      

M = 1991;     N = 1992;

P = 1993;       R = 1994;

S = 1995;       T = 1996;

U = 1997;      V = 1998;

W = 1999;     X = 2000.

 

Y = miejsce montażu:

Y = York, PA

T = Tomahawk, WI

J = Milwaukee, WI

K = Kansas City, MO

 

013278 = numer seryjny.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Oznaczenia literowe modeli stosowane w numerach ram

 

Modele FL / FX:

Modele FLT / FXR:

 

Modele Dyna Glide:

 

AA

AB

AC

AD

AG

AH

AJ

AK

AL

BA

BB

BC

BD

BE

BF

BH

BJ

BK

BL

BM

BN

BP

BR

BS

BT

BV

BW

BX

BY

BZ

HA

HB

JA

JB

PF

FLH – 80

FLHP – 80 Chain

FLH – 80 Shrine Chain

FLH – Classic

FLH – Classic w/ sidecar

FLHP – 80 Belt Deluxe

FLH – 80 Heritage

FLHS – 80

FLH – 80 Shrine Belt

FXE – 80

FXEF – 80; FXSTDI

FXS – 80

FXB – 80

FXWG – 80

FXSB – 80

FXST

FLST / FLSTC

FXSTC

FXSTS

FLSTF

FLSTN

FXSTSB

FLSTS

FXSTD

FXSTB

FXSTI

FLSTCI

FLSTFI

FLSTSI

FXSTSI

VRSCA

VRSCB

FXSTBI

FXSTBI

FLSTDSE

AE

AF

DA

DB

DC

DD

DE

DG

DH

DJ

DK

DM

DN

DP

DR

DS

DT

EA

EB

EC

EE

EG

EH

EJ

EL

EM

FA

FB

FC

FD

FE

FF

FG

FL

FP

FR

FS

FT

1981 FLT

1981 FLTC

FLT 1982 & 1983 only

FLTC

FLHT

FLHTC

FLHTC w/ sidecar

FLHTC Shrine

FLTC w/ sidecar

FLHTC 1986 – 2002

FLTC Shrine

FLTCU – Ultra

FLTCU – Ultra w/ sidecar

FLHTCU – Ultra

FLHTCU – Ultra w/sidecar

FLTCU – Ultra Shrine

FLHTCU – Ultra Shrine

FXR

FXRS

FXRT

FXRDG

FXRS-SP Sport Edition

FXRD

FXRC

FXLR

FXRS – CON

FLHS

FLHR-I Injected

FLHTCU-I Injected

FLHR

FLTCU-I Injected

FLHTC-I Injected

FLHTCUI (w/ sidecar)

FLHTCUI Shrine

FLTR

FLHRCI

FLTRI

FLHPEI

 

GA

GB

GC

GD

GE

GG

GH

GJ

GL

BG

PE

FXDB-D Daytona

FXDB-S Sturgis

FXDC

FXDL

FXDWG

FXDS-CON

FXD

FXDX

FXDXT

FXDG

FXDWG3

 

Modele XL:

CA

 

 

 

 

 

 

CB

CC

CD

CE

CF

CG

CH

XLH

XLH 1000cc 1981-1985

XLH 883 1986-1987

XLH 883 Deluxe

XLH 1100

XLH 883 1988-2001

XLH 1200

XLS 1981-1985

XLX 1981-1985

XR-1000, 1983-1985

XLH 883 Hugger ’87-‘02

XLH 883 Deluxe ’88-‘02

XLH 1200 Custom

XLH 1200 Sport

Wózki boczne:

SA

SD

SE

SF

SG

SH

GX

HX

KX

CLE Purchased w/FLH

CLE Purchased w/FLH

CLE Separate

TLE w/FLTC / FLHTC

TLE Separate

CLE Purchased w/FLHX

TLE

RLE

TLE Ultra

 

Policyjne modele

FLT / FXR / FXD:

DA

DF

FH

FM

ED

EF

EK

GK

FLHTP –Windshield ’84 up

FLHTP – Fairing

FLHPI

FLHTPI

FXRP – Windshield

FXRP – Fairing

FXRP – C.H.P.

FXDP

 

 

Roczniki 1970 – 1981:

 

Uwaga! Harleye zbudowane przed 1970 r. nie posiadają numeru ramy; numer silnika jest numerem VIN!

 

V.I.N. (Vehicle Identification Number) jest umieszczony na karterze silnika i jest taki sam, jak numer umieszczony na główce ramy.

 

Przykład numeru ramy: 1A 13478 H 7

 

Znaczenie poszczególnych członów numeru:

1A = oznaczenie modelu:

1A = FL-1200;                  6E = FXEF-80;

2A = FLH-1200;               7E = FLHS-1200;

3A = XLH-1000;               9E = SS-250;

4A = XLCH-1000;            2F = FXS-1200;

5A = GE-750;                   3F = SXT-125;

6A = SS-350 Sprint;          4F = SS-175;

7A = SX-125;                    6F = SS-125;

8A = M65-S;                     7F = XLCR-1000;

7B = ERS;                         2G = XLT-1000;

8B = MSR-100;                3G = FLH-80;

2C = FX-1200;                  5G = FLT-80;

3C = SX-350 Sprint;         6G = FXE-80;

5C = MC-65;                     7G = FXS-80;

6C = SR-100;                    9G = FXWG-80;

1D = LE Sidecar;              1H = FXB-80;

2D = X-90;                        2H = CLE Sidecar;

3D = Z-90;                        3H = FLH-80 Classic;

5D = SX-175;                   5H = FLHS-80;

6D = SX-250;                   6H = FL-80;

7D = MX-250;                  7H = FLH-1200 Police;

9D = FXE-1200;              8H = FLH-1200 Shrine;

4E = XLS-1000;              9H = FLH-80 Police;

5E = FXEF-1200;            1K = FLH-80 Shrine.

13478 = numer seryjny;

 

H = kod dekady:

H = od 1970 do 1979;

J = tylko 1980.

 

7 = model sezonu:

0 = 1970;          5 = 1975;

1 = 1971;          6 = 1976;

2 = 1972;          7 = 1977;

3 = 1973;          8 = 1978;

4 = 1974;          9 = 1979.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

2. Numery identyfikacyjne silników:

 

Numery są umieszczone zarówno na lewej, jak i prawej połowie skrzyni korbowej:

 

Big Twin:

Lewy karter – na zewnątrz, nisko z przodu.

Prawy karter – w środku, komora wałka rozrządu.

Modele XL:

Lewy karter – w środku, komora napędu pierwotnego.

Prawy karter – na zewnątrz, blisko pompy oleju.

 

Wybijane w Capitol Drive Facility – używane do identyfikacji silników i zmian produkcyjnych.

 

Przykład numeru silnika: 15 88 321 007

 

Znaczenie poszczególnych członów numeru:

15 = oznaczenie silnika:

1 = 1200 cc Shovelhead;

7 = 1000cc Iron XL;

14 = 1340cc Shovelhead;

15 = 1340cc Evolution;

16 = XR-1000;

17 = 883cc Evolution XL;

18 = 1100cc Evolution XL;

19 = 1200cc Evolution XL;

20 = 1340cc Evo, California (1988 – 1999);

21 = 883cc Evo XL, California (’88 – ’02);

22 = 1200cc Evo XL, California (’88 – ’02).

 

88 = rocznik modelu;

 

321 = dzień produkcji:

001 = Jan. 1st;

032 = Feb. 1st;

060 = Mar. 1st;

091 = Apr. 1st;

121 = May 1st;

152 = Jun. 1st;

182 = Jul. 1st;

213 = Aug. 1st;

244 = Sep. 1st;

274 = Oct. 1st;

305 = Nov. 1st;

335 = Dec. 1st.

 

007 = numer tego dnia (kolejność).

 

 

Opracowanie i tłumaczenie: Jarek „Brodacz” Drzymkowski